3080601308 |
El treball i la gestió de les emocions en l'entorn educatiu |
2016-2017 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
30/11/2016 - 26/4/2017 (20 hores) de 15:30h a 18:00h |
|
INS El Cairat |
|
c. Gorgonçana, 1 (Esparreguera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén convertir les aules de Secundària i Batxillerat en espais de convivència, per acollir emocions, treballar conflictes d’aula, problemes entre companys o amb els pares, dols per defunció..., espais per donar humanitat i sentir viva la pràctica docent.
|
| |
Objectius |
- Reconèixer i identificar sentiments i emocions.
- Prendre consciència de la vida des de la gratitud i l'amor.
- Aprendre a créixer com a persones utilitzant els mitjans que se'ns presenten.
- Gestionar emocions amb el grup classe.
- Canviar estratègies, metodologia i recursos per a una pràctica educativa més humana.
- Millorar les relacions amb la família des del respecte, la disposició i l'amor a l'altre com a ser humà.
- Es vol ajudar alumnat de secundària i batxillerat
|
| |
Continguts |
- Com aprenen: nocions bàsiques de neurociència:
- Teoria de les intel·ligències múltiples.
- Les emocions i l'estrès a l'aula: com afecten a l'aprenentatge.
- La gestió de l'aula des de les emocions.
- Alteracions de la conducta a l'escola: acollir i acompanyar a l'alumnat amb problemàtica
conductual.
|
| |
Formador/a |
Enric Bolea - Isabel Fernández
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|