Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080601308   El treball i la gestió de les emocions en l'entorn educatiu
2016-2017   Assessorament. Secundària en general
  
   30/11/2016 - 26/4/2017 (20 hores) de 15:30h a 18:00h
   INS El Cairat
   c. Gorgonçana, 1 (Esparreguera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén convertir les aules de Secundària i Batxillerat en espais de convivència, per acollir emocions, treballar conflictes d’aula, problemes entre companys o amb els pares, dols per defunció..., espais per donar humanitat i sentir viva la pràctica docent.
  
Objectius   - Reconèixer i identificar sentiments i emocions.
- Prendre consciència de la vida des de la gratitud i l'amor.
- Aprendre a créixer com a persones utilitzant els mitjans que se'ns presenten.
- Gestionar emocions amb el grup classe.
- Canviar estratègies, metodologia i recursos per a una pràctica educativa més humana.
- Millorar les relacions amb la família des del respecte, la disposició i l'amor a l'altre com a ser humà.
- Es vol ajudar alumnat de secundària i batxillerat
  
Continguts   - Com aprenen: nocions bàsiques de neurociència:
- Teoria de les intel·ligències múltiples.
- Les emocions i l'estrès a l'aula: com afecten a l'aprenentatge.
- La gestió de l'aula des de les emocions.
- Alteracions de la conducta a l'escola: acollir i acompanyar a l'alumnat amb problemàtica
conductual.
  
Formador/a   Enric Bolea - Isabel Fernández
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent